loading...

جراحی چاقی تهران

جراحی چاقی تهران
بازدید : 77
پنجشنبه 14 بهمن 1400 زمان : 13:59

اگر فردی سطح کلسترول خونش بالاتر از این مقدار باشد، چربی خون دارد. لیپوپروتئین با چگالی کم، معروف به LDL یا کلسترول بد یکی از مهمترین ساختار لیپید است. این ماده از طریق جریان خون گردش کرده و کلسترول را در رگها رسوب میدهد. کلسترول میتواند تجمع یافته و پلاک ایجاد کند و میتواند منجر به انسداد شود که ممکن است باعث حمله قلبی یا سکته گردد. کاهش LDL از طریق تغییر در شیوه زندگی و داروها، میتواند به کاهش خطر در فرد کمک کند. لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL (کلسترول خوب)، ممکن است به حذف کلسترول از بدن کمک کند. سطح بالای HDL با کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی مرتبط است. سطح HDL در درجه اول تحت تأثیر عوامل ژنتیکی است، اما تغییر سبک زندگی مانند ترک دخانیات، کاهش وزن و ورزش ممکن است به فرد در افزایش سطح HDL کمک کند. تری گلیسیریدها چربیهایی هستند که از غذاهایی که خوردهاید ایجاد میشوند و در سلولهای بدن وجود دارند. آنها توسط کبد و بافت چربی تولید میشوند، به ویژه هنگامی که کالری اضافی مصرف میکنید، به ویژه از قندها و نشاستههاً بدن تری گلیسیرید را به بافتها منتقل میکند، جایی که آنها انرژی بدن را تأمین میکنند. 2- مصرف چربی های اشباع و ترانس را محدود کنید! سعی کنید از غذا هایی که سرشار از چربی های اشباع یا ترانس هستند استفاده نکنید. به عنوان مثال می توان به فست فود ها، هات داگ، غذا های منجمد، کیک و شیرینی های صنعتی اشاره کرد. در عوض این موارد، سعی کنید بر روی مصرف چربی های اشباع نشده و غیراشباع سالم که در آووکادو، روغن زیتون یا کانولا و آجیل یافت می شود، تمرکز کنید. 3- سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید! سدیم می تواند فشار خون را افزایش دهد، بنابراین مصرف خود را به 1500 میلی گرم یا کمتر در روز محدود کنید. 4- خوراکی های دارای پتاسیم را بیش تر مصرف نمایید! در واقع پتاسیم می تواند تاثیری که سدیم بر فشار خون شما می گذارد را خنثی کند. منابع معتبر می گویند که با مصرف خوراکی های غنی از پتاسیم مانند موز، اسفناج و گوجه فرنگی، بدن خود را تقویت کنید. 5- مصرف کافئین را ترک یا محدود کنید! کافئین محرکی است که می تواند فشار خون را افزایش دهد. در کنار این موارد که مصرف آن ها ممنوع است، مواد غذایی ای هستند که باید مصرف بشوند و می توانند بسیار مفید باشند. به عنوان مثال خوردن میوه و سبزی به صورت روزانه، می تواند شما را در درمان کبد چرب گرید ۱ بسیار یاری بکند. همچنین بهتر است تا به جای روغن های نباتی و حیوانی، از روغن هایی مانند روغن زیتون استفاده شود که جذب بدن نشده و حتی در دفع سموم نیز مفید است. خوردن انواع مغز های مغذی مانند گردو و بادام نیز در این دوران بسیار توصیه می شود. ورزش چه تاثیری بر روی درمان کبد چرب گرید ۱ دارد؟ ورزش کردن باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش بیابد و در نتیجه چربی ها و قند های اضافی که در بدن انباشته شده اند، مصرف شده و تبدیل به انرژی می شوند. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که این ورزش ها و فعالیت های بدنی باید منظم بوده و تبدیل به یک روتین روزانه بشوند. ورزش کردن باعث می شود که جریان خون بهتر و آسان تر گردش یابد و این برای کبد و کل بدن مناسب می باشد. تمرینات هوازی مانند دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز بسیار برای سوزاندن چربی ها و قند های اضافی مفید می باشد و باید آن ها را به صورت منظم انجام داد. جمع بندی: درمان قطعی کبد چرب گرید ۱ دو راه اضلی و جامع دارد. یکی از این راه ها داشتن رژیم غذایی مناسب و دیگری داشتن فعالیت بدنی و ورزش کردن است. در این مقاله به این دو موضوع پرداخته شد که می توانند شما را در درمان بیماری کبد چرب گرید ۱ یاری کنند.

How Does Cardiac Muscle Tissue Function. (4)
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 9
  • باردید دیروز : 10
  • بازدید کننده دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 700
  • بازدید سال : 2585
  • بازدید کلی : 2585
  • کدهای اختصاصی